آخرین تحولات لبنان

یک فعال یمنی از نقش مزدوران وابسته به امارات در جزیره سقطری در جنوب یمن و سیاست مشروعیت بخشیدن به اشغالگری امارات در این کشور پرده برداشت.

گسترش اشغالگری امارات در جزیره سقطری در جنوب یمن

به گزارش قدس آنلاین، "سالم بخیت المهری" فعال یمنی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شبه‌نظامیان(شورای) انتقالی در سقطری طوری رفتار می‌کنند که گویی(این جزیره) بخشی از امارات است هر از گاهی تصمیم می‌گیرند که به این اشغالگر مزایا، مجوزها و تسهیلاتی ارائه دهند که در واقع هیچ تصمیم یا هدفی جز تحقق بخشیدن به اهداف امارات ندارد.

گسترش اشغالگری امارات در جزیره سقطری در جنوب یمن

حدود دو هفته پیش "محسن الداعری" وزیر دفاع یمن توافقنامه نظامی و امنیتی با "عبدالله النعیمی" وزیر دادگستری امارات به منظور تقویت هماهنگی نظامی و امنیتی بین دو کشور امضا کرد؛ توافقی که گفته می‌شود به امارات اجازه می‌دهد که در تمامی عرصه های زمینی، دریایی و هوایی یمن مداخله کند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این توافقنامه در چارچوب تلاش‌های امارات برای تسهیل حضور رژیم صهیونیستی در سواحل و بنادر یمن است؛ زیرا این رژیم از طریق ابوظبی به دنبال تحمیل حضور نظامی و اطلاعاتی خود در مناطق استراتژیک یمن از جمله سواحل جنوب غربی، استریپ، باب المندب و جزایر سقطری و میون است.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.